گروه سیاسی: وزیر آموزش و پرورش دیروز با حضور در جمع اعضای فراکسیون فرهنگیان مجلس، نتوانست طراحان استیضاح را قانع کند.

به این ترتیب درصورت اعلام وصول طرح استیضاح از سوی هیات رئیسه، مجلس بعد از تعطیلات تابستانی، دومین وزیر آموزش و پرورش در دولت نهم را استیضاح می‌کند. 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس در گفت‌وگو با مهر موضوع جلسه این فراکسیون با وزیر آموزش و پرورش را ابهام در برخی انتصابات و جابه‌جایی‌ها، عدم‌پرداخت مطالبات فرهنگیان و مشکلات بازنشستگان خواند و اعلام کرد: پاسخ‌های علیرضا علی احمدی در برخی موارد قانع‌کننده نبود. 

حمید رضا حاجی بابایی مسائل مربوط به معلمان حق التدریس و موضوع بخشنامه صادر شده از سوی وزیر آموزش و پرورش موسوم به بخشنامه ساماندهی را از دیگر محورهای بحث استیضاح‌کنندگان با علی احمدی دانست.

موسی قربانی دیگر عضو هیات رئیسه مجلس نیز از وجود 50 الی 60 امضا در طرح استیضاح‌کنندگان وزیر خبر داده بود.

این در حالی است که محمد رضا باهنر نایب رئیس دوم مجلس، پیش از برگزاری جلسه علی احمدی با اعضای فراکسیون فرهنگیان از تلاش گروهی از نمایندگان برای قانع کردن استیضاح‌کنندگان صحبت کرده بود.

26 اردیبهشت سال 86، مجلس هفتم، محمود فرشیدی، وزیر قبلی آموزش و پرورش را پای میز استیضاح کشاند. فرشیدی هرچند در آن جلسه با 132 رأی ابقا شد اما به‌دلیل اختلاف ‌نظر‌هایی که با دولت داشت، دهم آذر ماه همان سال مجبور به استعفا شد.

غلامحسین الهام، سخنگوی دولت روز شنبه در حاشیه جلسه دولت، ابراز امیدواری کرد مسائلی که درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش مطرح می‌شود، جدی نباشد.

وی افزود: اگر مسائلی درخصوص وزارتخانه‌ها مطرح است، می‌توان آن را از طریق ارتباط با وزرا حل کرد و امیدوارم چنین مسائلی که شنیده می‌شود، جدی نباشد.

غیر از وزیر آموزش و پرورش، بحث استیضاح وزیران ارتباطات و فناوری، نیرو و بازرگانی هم در مجلس مطرح است.

کد خبر 60410

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز